نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







تعداد بازديد 263
آغاز شده توسط
متن
espadan آفلاين



تعداد ارسال ها: 450
تاريخ عضويت: 23 /1 /1395
تعداد تشکر کرده: 7702
تعداد تشکر شده: 2572
[Custom_Field_Content]
انجمن اي ار ارتش

پهپاد جدید با موتور جت
در نمایشگاه هوایی نیروهای مسلح در پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد از نخستین پهپاد جت پهن پیکر نیروهای مسلح رونمایی شد.در این پروژه جت آموزشی T-33 به پهپاد جت پهن پیکر تبدیل شده است. حذف سیستم هیدرولیکی و جایگزین کردن عمل کننده های الکترومکانیکی، انتقال آنی اطلاعات سنسورها به سامانه خلبان خودکار، استفاده از سیستم ناوبری تلفیقی INS/GPS ، گیرنده. فرستنده لینک دیتا، فرستنده تصویر با کیفیت بالا از جمله ویژگی های این پهپاد است.





در این پهپاد همچنین موتور J33 به موتور J85 تغییر داده شده که با قدرت بیشتر، قابلیت های عملکردی مناسب تری خواهد داشت.






منبع: فارس
پنجشنبه 11 بهمن 1397 - 15:10
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از espadan به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: mehdi &crounus2000 &keyvanpersiangulf &hasanali &ahidk &alij &hossein &


تعداد ارسال ها: 3990
تاريخ عضويت: 14 /8 /1392
محل زندگي: گرگان
سن: 32
تعداد تشکر کرده: 24800
تعداد تشکر شده: 24065

پاسخ : 1 RE پهپاد جدید با موتور جت
تصویر: http://jangaavaran.ir/wp-content/uploads/2016/04/62rniib.jpg

تصویر: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR7d2yXf6WJn8AG6MWITUXvyPmHCFw8SgAcoGHd3X3cQBTe4UWreg

تصویر: https://scontent-dfw5-2.cdninstagram.com/vp/f0d1482873374778f65b03aaa09d04fc/5C997786/t51.2885-15/e35/c141.0.518.518/s480x480/37319511_1918121355154781_8046748424512471040_n.jpg

تصویر: http://jangaavaran.ir/wp-content/uploads/2016/04/0981691.jpg

وجود این پرنده ها در سالهای اولیه شکل گیری نیروی هوایی مدرن ایران کمک زیادی به امر آموزش خلبانان ایرانی کرده
بهتر بود چندتاش رو برای بادگاری و ثبت در تاریخ نگهداری میکردن

متاسفانه همونطور که انتظار میرفت با توجه به مشکل نبود پیشرانه بومی در ایران شاهد این نوع استفاده و تغییر کاربری هستیم

امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
جمعه 12 بهمن 1397 - 17:05
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 7 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: espadan /mehdi /keyvanpersiangulf /hasanali /ahidk /alij /hossein /


تعداد ارسال ها: 450
تاريخ عضويت: 23 /1 /1395
تعداد تشکر کرده: 7702
تعداد تشکر شده: 2572

پاسخ : 2 RE پهپاد جدید با موتور جت
تعویض سیستم های هیدرولیک با الکترومکانیکی چه تاثیری در پرواز پرنده دارد؟ ( البته جدای از تغییرات در وزن تجهیزات و فضای اشغال شده توسط آنها)
جمعه 12 بهمن 1397 - 20:07
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 4 کاربر از espadan به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: keyvanpersiangulf /hasanali /ahidk /alij /


تعداد ارسال ها: 262
تاريخ عضويت: 7 /6 /1396
محل زندگي: ایران
سن: 99999
تعداد تشکر کرده: 1001
تعداد تشکر شده: 1169
[Custom_Field_Content]

پاسخ : 3 RE پهپاد جدید با موتور جت
نقل قول از espadan
تعویض سیستم های هیدرولیک با الکترومکانیکی چه تاثیری در پرواز پرنده دارد؟ ( البته جدای از تغییرات در وزن تجهیزات و فضای اشغال شده توسط آنها)

سلام
در مورد مزیت های اینکار به طور علمی اطلاعی ندارم اما حدس های زیر را میشه زد
به نظرم یکی از مهمترین مزیت های اینکار کاهش وزن و کاهش حجم قطعات هواپیما است به اینصورت که از قطعات متحرک کمتری برای اتصال بخش های مختلف استفاده میشه و در عوض این وظیفه به سیم ها سپرده میشه(منظور سیم هایی است که با استفاده از جریال برق پیام را انتقال میدهند)
همچنین یکی از موارد مهم دیگر افزایش ثبات هواپیما هنگام پرواز است به اینصورت است که پردازنده اصلی هواپیما به طور مداوم وضعیت هواپیما را پایش میکند و با تغیر وضعیت بخش های مختلف سعی در ایجاد ثبات در پرواز میکند و همچنین از پیچیگی پرواز میکاهد و باعث میشود تا نیازی به کنترل مداوم تمام بخش های هواپیما نباشد و پردازنده مرکزی این کار را انجام میدهد و این پردازنده حکم کمک خلبان را در هواپیما های جدید ایفا میکند
همچنین استفاده از سیستم های الکترومکانیکی باعث میشود که هواپیما قابلیت پرواز خودکار را نیز داشته باشد
مورد دیگر به نظرم افزایش اطمینان پذیری است مثلا امکان داره که کابل ها و میله های ارتباطی بال پاره بشوند و یا بشکنند اما اگه به جای این ها از سیم های ارتباطی استفاده شود دیگر این احتمالات وجود ندارد
مورد دیگر به نظرم کاهش هزینه ساخت و کاهش هزینه های جانبی است به اینصورت که در سیستم های الکترومکانیک از وسایل متحرک کمتری استفاده میشود و در نتیجه استهلاک کمتری وجود دارد
همچنین استفاده از سیستم های الکترومکانیکی باعث میشه برای انجام یک عمل به نیروی کمتری نیاز باشد

یک مثال کلی این است که مثلا در گذشته فرمان هواپیما از طریق چند کابل به دم هواپیما وصل میشده و با کشیده شدن این کابل ها وضعیت دم هواپیما تغییر کرده و در نتیجه ارتفاع نیز تغییر میکرد اما به دلایل و مشکلاتی که در بالا ذکر کردم امروزه این طناب ها حذف شده است و معمولا یک موتور برقی کوچک در بخش انتهایی هواپیما قرار میدهند و هنگامی که هواپیما به تغییر ارتفاع نیاز داشت با تغییر فرمان ، پیام الکتریکی به موتور فرستاده میشود و موتور با فعالیت خود وضعیت بال را تغیر را داده و ارتفاع را تنظیم میکند


نحوه هدایت هواپیما با سیستم های مکانیکی



نحوه هدایت پرواز با سیستم fly by wire

امضاي کاربر : ‌



برای پیشرفت اقتصادی ایران ، نه در حرف و شعار ، بلکه در عمل حمایت خودمان را از کالای ایرانی نشان دهیم



جمعه 12 بهمن 1397 - 22:40
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 6 کاربر از keyvanpersiangulf به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: hasanali /espadan /ahidk /alij /crounus2000 /rasool /


تعداد ارسال ها: 450
تاريخ عضويت: 23 /1 /1395
تعداد تشکر کرده: 7702
تعداد تشکر شده: 2572
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 4 RE پهپاد جدید با موتور جت
نقل قول از keyvanpersiangulf
نقل قول از espadan
تعویض سیستم های هیدرولیک با الکترومکانیکی چه تاثیری در پرواز پرنده دارد؟ ( البته جدای از تغییرات در وزن تجهیزات و فضای اشغال شده توسط آنها)

سلام
در مورد مزیت های اینکار به طور علمی اطلاعی ندارم اما حدس های زیر را میشه زد
به نظرم یکی از مهمترین مزیت های اینکار کاهش وزن و کاهش حجم قطعات هواپیما است به اینصورت که از قطعات متحرک کمتری برای اتصال بخش های مختلف استفاده میشه و در عوض این وظیفه به سیم ها سپرده میشه(منظور سیم هایی است که با استفاده از جریال برق پیام را انتقال میدهند)
همچنین یکی از موارد مهم دیگر افزایش ثبات هواپیما هنگام پرواز است به اینصورت است که پردازنده اصلی هواپیما به طور مداوم وضعیت هواپیما را پایش میکند و با تغیر وضعیت بخش های مختلف سعی در ایجاد ثبات در پرواز میکند و همچنین از پیچیگی پرواز میکاهد و باعث میشود تا نیازی به کنترل مداوم تمام بخش های هواپیما نباشد و پردازنده مرکزی این کار را انجام میدهد و این پردازنده حکم کمک خلبان را در هواپیما های جدید ایفا میکند
همچنین استفاده از سیستم های الکترومکانیکی باعث میشود که هواپیما قابلیت پرواز خودکار را نیز داشته باشد
مورد دیگر به نظرم افزایش اطمینان پذیری است مثلا امکان داره که کابل ها و میله های ارتباطی بال پاره بشوند و یا بشکنند اما اگه به جای این ها از سیم های ارتباطی استفاده شود دیگر این احتمالات وجود ندارد
مورد دیگر به نظرم کاهش هزینه ساخت و کاهش هزینه های جانبی است به اینصورت که در سیستم های الکترومکانیک از وسایل متحرک کمتری استفاده میشود و در نتیجه استهلاک کمتری وجود دارد
همچنین استفاده از سیستم های الکترومکانیکی باعث میشه برای انجام یک عمل به نیروی کمتری نیاز باشد

یک مثال کلی این است که مثلا در گذشته فرمان هواپیما از طریق چند کابل به دم هواپیما وصل میشده و با کشیده شدن این کابل ها وضعیت دم هواپیما تغییر کرده و در نتیجه ارتفاع نیز تغییر میکرد اما به دلایل و مشکلاتی که در بالا ذکر کردم امروزه این طناب ها حذف شده است و معمولا یک موتور در بخش انتهایی هواپیما قرار میدهند و هنگامی که هواپیما به تغییر ارتفاع نیاز داشت با تغییر فرمان ، پیام الکتریکی به موتور فرستاده میشود و موتور با فعالیت خود وضعیت بال را تغیر داده و ارتفاع را تنظیم میکند

این مطلب را به روز رسانی کردم و پیشنهاد میشود دوباره مطالعه شود . ممنون



با این تغییرات می توانیم به تکنولوژی پرواز باسیم (fly by wire ) برسیم یا نه؟
شنبه 13 بهمن 1397 - 19:19
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 3 کاربر از espadan به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: ahidk /crounus2000 /keyvanpersiangulf /


تعداد ارسال ها: 262
تاريخ عضويت: 7 /6 /1396
محل زندگي: ایران
سن: 99999
تعداد تشکر کرده: 1001
تعداد تشکر شده: 1169
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 5 RE پهپاد جدید با موتور جت

نقل قول از espadan
با این تغییرات می توانیم به تکنولوژی پرواز باسیم (fly by wire ) برسیم یا نه؟


سلام
در این مورد هم اطلاعات علمی ندارم اما اگر نظر شخصی خودم را بخواهید بدانید باید بگم به نظرم اگر ما زمان و بودجه کافی را اختصاص بدیم میتونیم به این تکنولوژی برسیم و فکر نکنم چندان برای ما پیچیده باشه
امضاي کاربر : ‌



برای پیشرفت اقتصادی ایران ، نه در حرف و شعار ، بلکه در عمل حمایت خودمان را از کالای ایرانی نشان دهیم



شنبه 13 بهمن 1397 - 20:45
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 5 کاربر از keyvanpersiangulf به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: hasanali /ahidk /espadan /crounus2000 /hossein /


تعداد ارسال ها: 3990
تاريخ عضويت: 14 /8 /1392
محل زندگي: گرگان
سن: 32
تعداد تشکر کرده: 24800
تعداد تشکر شده: 24065
[Custom_Field_Content]
انجمن آي آر ارتش

پاسخ : 6 RE پهپاد جدید با موتور جت
از محاسن هدایت پرواز با سیم و به زبان ساده " کنترل الکترونیکی پرواز " اینه که شما میتونید این مکانیزم رو با کامپیوتر مرکزی هواپیما متصل و بخشی از هدایت رو به راحتی به کامپیوتر بسپارید و از بار کاری و فشار روانی خلبان بکاهید
و یا اصلا پروفایل پروازی رو بطور کامل به حافظه پرنده داده و خلبان فقط روی شلیک و پرتاب سلاح متمرکز باشه
امری که در اف 16 بصورت کامل اجرا شده

برای مثال خلبانان ما در طول جنگ در پرواز در ارتفاع کم با مشکلات زیادی دست وپنجه نرم میکردن و پرواز در شب در این حالت پرواز خیلی ناممکن نشان میداد و خطرات خودش رو داشت
در حالی که خلبانان میراژ عراقی به راحتی در ارتفاع ثابت 300 متری از سطح زمین در شب به سمت اهدافی در ایران حمله و موفق عمل میکردن و این بخاطر سامانه آگاو میراژ بود که نوع فرانسوی این مکانیزم به حساب می امد


به هر صورت این حرکت رو نه یک اقدام ساده بلکه یک گام برای مجهز کردن سایر پرنده ها و به روز آوری نسخه ایرانی این طرح بدونید

حرف از تی 33 شده و جا داره یادی کنم از جناب جهانگیری استاد خلبان بلند آوازه و برجسته کشور که خلبانهای زیادی از سواد ایشون بهره برده و خلبانهای شوروی رو مقهور مهارت خودش کرد

امضاي کاربر : افلاطون در بخشی از توصیف ایرانیان گفت :
آنان از نژاد خدایانند
یکشنبه 14 بهمن 1397 - 21:31
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 5 کاربر از crounus2000 به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: espadan /keyvanpersiangulf /hossein /ahidk /alij /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش