نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







تعداد بازديد 135
آغاز شده توسط
متن
elyas آفلاين



تعداد ارسال ها: 3443
تاريخ عضويت: 23 /10 /1391
محل زندگي: البرز
سن: 25
تعداد تشکر کرده: 2955
تعداد تشکر شده: 15172
[Custom_Field_Content]
انجمن اي ار ارتش

چتر ترمز هواپیما
هواپیماهائی که سریعتر از صوت و با سرعت‌های بسیار زیاد پرواز می‌نمایند ، اصولاً از بال‌های تیز و ظریف برخوردار هستند.

این امر موجب می‌شود که هنگام نزدیک شدن به باند فرودگاه برای مقابله با کاهش ناگهانی ارتفاع (با وجود فلاپ‌های لازم) دارای سرعت زیادی باشند که این سرعت زیاد ازدیاد طول باند فرود گردیده و هواپیما جهت توقف مجبور به پیمودن مسیری طولانی روی زمین خواهد شد.




برای کوتاه کردن این مسیر و توقف زودتر هواپیما از یک یا چند عدد چتر ترمز استفاده می‌نماید. چترهای ترمز در ناحیه دم هواپیما قرار داشته و توسط فشار دادن دکمه‌ای و یا کشیدن اهرمی توسط خلبان، از محفظه خود خارج و در پشت هواپیما باز شده و باعث کاهش فراوان سرعت و توقف فوری هواپیما پس از پیمودن مسیری کوتاه‌تر در روی باند فرودگاه می‌گردد.




این مکانیسم از ترمزگیری عموما در هواپیماهای نظامی و یا شاتل‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اساس آن استفاده از چتر در پشت پرنده و باز کردن آن برای کاهش سرعت می‌باشد. البته در مواردی از هواپیماهای غیرنظامی همچون tu-134 و tu-144 و... نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
امضاي کاربر :


قدر امنیت ، قدر آبی که می خوریم ، قدر ظرف غذایمان ، قدر راحتی خواب شب ، قدر مراسمات شب نشینی و اعیاد و شهادت ها ، قدر خیلی چیزهای حتی ساده را بدانیم ، حتی قدر اینکه راحت نشسته ایم و میتوانیم بدون ترسی حرف بزنیم حرف های روزانه ، قدر بدانیم و شاکر.

زنده باد کسانی که در مناطق محروم برای آسایش و امنیت مردم عزیز ایران به دور از آسایش و رفاه زندگی میکنند.

زنده باد کشور همیشه سرافراز ایـــــــران
سه شنبه 05 تیر 1397 - 23:55
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 8 کاربر از elyas به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: alipazooki &rasool &cpl_historian &espadan &alij &mehdi &rubik &crounus2000 &



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش