نام کاربري : کلمه عبور : عضو انجمن نيستيد ! همين حالا عضو شويد . | کلمه عبور خود را فراموش کرده ام !







آغاز شده توسط
متن
alij آفلاين



تعداد ارسال ها: 900
تاريخ عضويت: 15 /11 /1393
محل زندگي: شاهرود
تعداد تشکر کرده: 10536
تعداد تشکر شده: 4748
نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا

ناگفته‌های اعزام کلاه‌سبزها برای کمک به نفتکش ایرانی

ناگفته‌های اعزام کلاه‌سبزها برای کمک به نفتکش ایرانی

به گزارش افکارنیوز، در روز‌های اول و دوم حادثه و درحالیکه بخش‌هایی از شناور در حریق نبود و به زعم ما امکان حضور کسانی در شناور برای امداد و نجات مهیا بود، بنده تصور کردم که شاید جرات رفتن به روی کشتی وجود ندارد و به همین خاطر به شرکت ملی نفت‌کش و سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد دادیم که کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی آمادگی دارند بر روی عرشه شناور حاضر شوند و فقط باید تشریفات اعزام آن‌ها به چین فراهم شود.

امیر دریادار «حسین خانزادی» پیرامون حادثه آتش‌سوزی و غرق‌شدن کشتی نفت‌کش ایرانی و عملکرد تکاوران نیروی دریایی ارتش در اعزام به چین، گفت: این حادثه دلخراش، بالغ بر ۸ هزار مایل دریایی دورتر از مرز‌های کشورمان اتفاق افتاد.

وی افزود: روز‌های اول حادثه، همه منتظر این بودیم که به محض اطفای حریق، امکان حضور تیم کنترل صدمات بر روی عرشه شناور وجود داشته باشد. در روز‌های اول و دوم حادثه و درحالیکه بخش‌هایی از شناور در حریق نبود و به زعم ما امکان حضور کسانی در شناور برای امداد و نجات مهیا بود، بنده تصور کردم که شاید جرات رفتن به روی کشتی وجود ندارد و به همین خاطر به شرکت ملی نفت‌کش و سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد دادیم که کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی آمادگی دارند بر روی عرشه شناور حاضر شوند و فقط باید تشریفات اعزام آن‌ها به چین فراهم شود.

خانزادی اظهار داشت: وقتی که ما از کلاه‌سبز‌ها برای حضور در چین درخواست کردیم، بیش از یک تیپ کلاه‌سبز، آمادگی حضور خود را به صورت داوطلبانه اعلام کردند که این برای خود من یک افتخار بود. ما سرباز این مملکت هستیم و آمادگی داریم در هر نقطه‌ای از جهان از مردم و منافع کشورمان دفاع کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به طور طبیعی، اعزام یک نیروی نظامی به کشور دیگری دارای تشریفاتی است، گفت: ما زمانی که این پیشنهاد را اعلام کردیم حدود سه روز از سانحه گذشته بود. تشریفات اعزام این عزیزان با توجه به اینکه باید ویزا می‌گرفتند، با چالش‌هایی مواجه شد. آن‌ها گفتند «نظامی» را برای حضور در این عرصه نمی‌پذیرند. تمهیداتی پیشبینی شد که اعلام کنیم این عملکرد و کاری که می‌خواهد انجام شود در قالب نظامی نیست. به ما گفتند این عزیزان نباید با لباس تکاوری در صحنه حاضر شوند. با وجود اینکه لباس تکاور‌ها برای‌شان یک ارزش بزرگ است، این لباس را از تن درآورده و حاضر شدند با هر آنچه آن‌ها پوشش اعلام کنند، در صحنه حاضر شوند.

امیر خانزادی ادامه داد: من خودم شخصا با فرمانده نیروی دریایی چین مذاکره کردم. در روز سوم حادثه ساعت به وقت چین ۱۱ شب و به وقت ایران حدود ۵ بعدازظهر بود. به من اعلام کردند ساعت ۱۱ شب است و دسترسی نیست. تاکید کردم «دقایق برای ما خیلی مهم است و بعدا این حتما پشیمانی به دنبال خواهد داشت، هر طور شده پیدا کنید تا با او صحبت کنیم». فرمانده نیروی دریایی چین را ساعت ۱۱ شب پیدا و با ایشان صحبت کردند؛ به سرعت همکاری کردند و هماهنگی لازم را با ارتش چین به عمل آوردند، به نحوی که یک ساعت بعد نماینده ارتش چین در مرکز هدایت عملیات حاضر شد و اعلام کرد آمادگی دارد هر تجهیزاتی را که نیاز است در اختیار بگذارد.

وی گفت: فرآیند رفت و برگشت صدور ویزای چین برای کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی کمی طولانی شد و ۲ تا ۳ روز طول کشید. همکاران من در روز هفتم وارد صحنه شدند و در روز هفتم با توجه به اینکه کشتی از سواحل چین دور شده و به سواحل ژاپن نزدیک شده بود، امکان اعزام به وسیله بالگرد به دلیل فاصله زیاد وجود نداشت. با سریع‌ترین شناوری که امکانش بود، تکاوران دریایی را به صحنه اعزام کردند و به محض آمادگی اعزام تکاوران به کشتی، انفجار مهیبی اتفاق افتاد و تمام عرشه را آتش فراگرفت و متاسفانه با اندوه زیاد در همان لحظات شاهد غرق شدن این شناور بودیم.

منبع
سه شنبه 26 دی 1396 - 09:14
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 6 کاربر از alij به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: asd &hossein &mehdi &rubik &hasanali &crounus2000 &


تعداد ارسال ها: 900
تاريخ عضويت: 15 /11 /1393
محل زندگي: شاهرود
تعداد تشکر کرده: 10536
تعداد تشکر شده: 4748
نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا

پاسخ : 1 RE ناگفته‌های اعزام کلاه‌سبزها برای کمک به نفتکش ایرانی
در هر صورت باید گفت چینی ها در این قضیه مقصر هستند و بر خلاف گفته های رسانه های ما خیلی هم مقصر هستند!!! چون هم در اعزام تکاور ها تعلل کردن ! و هم در روند امداد رسانی !

از جمله این که عملیات در شب متوقف میشده و صبح ادامه پیدا می کرده خب فاصله شب تا صبح حداقل 10 ساعته !!! چطور برای نجات خدمه کشتی فله بر خیلی سریع وارد عمل شدن و نجاتشون دادن اما در مورد نیروهای ما .......؟؟؟؟!!!!!!!

چرا برای کمک گفتن که از نیروی نظامی نمیشه استفاده کرد ؟؟؟؟ یعنی ما حق نداریم جان نیروی خودمون هم وطن خودمون رو نجات بدیم ؟؟؟؟ آیا دستگاه دیپلماسی ما نباید جدی تر و سریع تر وارد عمل میشد ؟؟؟؟؟؟

دیگه این که مشخصه که بعد از 7 روز برای ورود به کشتی واقعا دیر بوده چون زمان طلایی برای نجات رو از دست دادن اونم به اندازه یک هفته !!!!!!!!!!

علاوه بر این که هنوز جزییاتی از چگونگی برخود دو کشتی وجود نداره و هیچ چیز دقیقا مشخص نیست ....
و باز بدتر از اون این که رسانه های ما هم چند روز بعد از حادثه تازه از خواب بیدار میشن .... روز های اول این حادثه که مهم ترین زمان بود رو خیلی طبیعی جلوه دادن انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده !
تجربه ثابت کرده در لحظات اول از این دست اتفاقات رسانه ها تاثیر زیادی دارن لذا با بازتاب گسترده این مسئله در رسانه های دنیا و اختصاص زمان بیشتر قطعا کشور هایی که در اون منطقه بودن خودشون رو مسئول تر میدونستن و بهتر عمل می کردن....

طبق معمول چیزی که ارزش نداره فقط جان آدمیزاد ........
سه شنبه 26 دی 1396 - 09:27
نقل قول تشکر گزارش به مديريت ارسال پيام خصوصي
تشکر شده: 6 کاربر از alij به خاطر اين مطلب مفيد تشکر کرده اند: asd /hossein /mehdi /rubik /hasanali /crounus2000 /



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.




انجمن نظامی آی آر ارتش